JOB WELL DONE
Meillä JWD:llä perustavanlaatuisena ideana taustalla on idea siitä, että kaikki perustuu hyvin tehtyyn työhön eli homma luistaa, kun se on Job Well Done. Tämä idea pätee hyvin pitkälti työelämän puolella kaikessa tekemisessä (paitsi pihviravintolan kokkina…). Miten tämä nyt sitten näkyy meidän duunissa?
Rerkrytointiprosessi
Me tehdään oma hommamme rekrytointivaiheessa vuosien tuomalla ammattitaidoilla. Käydään työhistoriat ja osaamisen tasot paikoitellen jopa puuduttavan tarkasti läpi, mistä puusta kukakin on veistetty. Sen lisäksi jokaiselle tarinalle haetaan vahvistus menneisyydestä suosittelijoiden kautta.
Miksi? No ihan vaan siksi, että mikään ei ole niin turhauttavaa kuin todeta ensimmäisenä päivänä, että eihän tämä nyt mennyt sinne päinkään kun työmaalle tilattiin kirvesmies ja paikalle pärähtää mies ja kirves. Tämä ei palvele ketään ja silti meidän alalla tämänkaltaisia asioita tapahtuu kuitenkin jatkuvasti.
Rekrytointivaiheen työn tulos esitellään koko komeudessaan ja rumuudessaan asiakasyritykselle ja yhdessä tehdään päätöksiä asioiden suhteen.
Työnantajakokemus
Kun hakijasta aikanaan tulee meille työntekijä, me luvataan ja taataan, että meidän alalla ei kovin moni pysty tarjoamaan vastaavanlaista kokemusta. Pähkinänkuoressa jokaiselle on tarjolla hyvinkin yksilöllinen työnantajakokemus.
Meillä on töissä ihmisiä, jotka muuttavat kaupungeista toiseen töiden perässä ja heille tarjotaan mm. asumisratkaisuja sekä ihmisiä, joilla on edellisen työnantajan palkat palkkaturvassa ja sitä kautta taloudellinen ahdinko. Maksamme tarvittaessa myös palkkaennakkoa ja autamme työntekijää jaloilleen. Ihmisiä, jotka eivät välttämättä autonasentajan paikkaa hakiessaan tajua omaavansa myös tarvittavat lähtötaidot esimerkiksi henkilönostimien tai torninosturien asentamiseen, mutta tämän tiedostettuaan eivät muuta haluakaan tehdä.
Me tehdään tämä siksi, että halutaan sitouttaa työntekijöitä ja olla motivaation kannalta kannustava ja tukeva työnantaja.
Asiakaskokemus
Siinä missä työntekijöille tarjotaan yksilöllinen kokemus niin sama pätee myös asiakkaan suuntaan. Osalle meidän rekrytointiprosessin lopputuloksena muodostuva tarkka selostus ammattiosaamisesta on paras tapa saada tarvittava tieto päätöksentekoa varten, kun taas osalle meidän haastattelutilanteessa tekemä parin minuutin videoesittely antaa parhaan tuntuman ratkaisuja tehdessä.
Osalle työntekijää etsiessä on tärkeämpää kokemuksen tuoma varmuus ja rauhallisuus ja osa taas arvostaa enemmän raudanlujaa asennetta ja ripeyttä. Käydään nämä keskustelut avoimesti läpi niin päästään lopputulokseen, jossa paikalle pamahtaa oikeasti töihin motivoitunut kaveri täyttämään sitä aukkoa, joka kokoonpanossa on.